Home » Wycieczki » Kraków w grudniu

Kraków w grudniu

Na początku grudnia, zainspirowani opowieściami p. prof. Urszuli Golnik o polskim modernizmie, uczniowie klasy III D, mimo ciążącego  nad nimi widma nieuchronnie zbliżającej się matury, postanowili znaleźć trochę czasu na załatwienie paru formalności i zorganizowanie wycieczki do Krakowa. Zgodnie z omawianymi na języku polskim zagadnieniami program wycieczki zatytułowaliśmy „Modernistyczny Kraków”.

11 grudnia punktualnie o godzinie 6:15 spotkaliśmy się na Dworcu Centralnym. Podróż mieliśmy spędzić w wagonach Pendolino i miała ona trwać niewiele ponad dwie godziny. Nie zawiedliśmy się, pociąg przyjechał do Warszawy i dojechał do Krakowa o czasie, a po drodze mogliśmy napić się ciepłej herbaty i odespać wczesną pobudkę. Od razu po przyjeździe zaczęliśmy zwiedzanie. Pierwszego dnia udało nam się zobaczyć dom Jana Matejki oraz dom Józefa Mehoffera, oba pełne ciekawych zbiorów i pamiątek z życia wybitnych polskich malarzy. Zwiedzanie to zajęło nam sporo czasu, ale oprowadzająca nas pani przewodnik opowiadała o rzeczach na tyle ciekawych, że czas ten upłynął nam bardzo szybko. Popołudnie spędziliśmy w okolicach rynku, na obiedzie oraz spacerze po świątecznym jarmarku i Sukiennicach. Chętni mogli też pójść na wieczorną Mszę do Kościoła Mariackiego.

Poniedziałek, 12 grudnia był dniem jeszcze bardziej intensywnym.  Zobaczyliśmy dużą część wzgórza wawelskiego, dokładnie zwiedziliśmy katedrę i jej podziemia oraz wspięliśmy się na dzwonnicę, by dotknąć serca Dzwonu Zygmunta. Odwiedziliśmy też oczywiście dziedziniec zamku. Duże wrażenie zrobiły na wielu osobach witraże Stanisława Wyspiańskiego w kościele Franciszkanów. Zajrzeliśmy też do nowoczesnego pawilonu Wyspiański2000. Przed wyjazdem znalazł się też czas na obiad i pożegnalną, gorącą czekoladę. O godzinie 22 byliśmy już w Warszawie.

Sądzę, że ta wycieczka stanowić będzie jedno z naszych najlepszych wspomnień z ostatniego roku w liceum. Była krótka, ale ciekawa i jedyna w swoim rodzaju. (Emilia Markowska, klasa III D)