Strona główna   E–DZIENNIK Dla kandydatów Strefa maturzysty Jubileusz 110–lecia Galerie Webmail Kontakt

bip

logo

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że XVIII Liceum Ogólnokształcące im. Jana Zamoyskiego w Warszawie jest wśród 100 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2016 i przysługuje mu tytuł
Złotej Szkoły 2016”.

Pogoria

» „Zamoyski” szkołą pod żaglami?

W czwartek, 7 kwietnia w ramach cyklu „10 wykładów na 110–lecie” gościliśmy pana kapitana Adama Busza, który dwa tygodnie temu odbył z młodzieżą z naszej szkoły rejs „Pogorią” po Morzu śródziemnym. Nasz gość, absolwent „Zamoyskiego”, przez godzinę barwnie opowiadał o swojej wielkiej pasji, jaką jest żeglarstwo. Mogliśmy usłyszeć między innymi o tym, jak w młodości zaczynał od hobbystycznego pływania po Zalewie Zegrzyńskim i mazurskich jeziorach, by następnie spróbować sił na falach Bałtyku, a w końcu wypłynąć na jeszcze szersze wody.
Czytaj więcej

Dowiedzieliśmy się też o niezwykle ciekawym doświadczeniu, jakim było prowadzenie kilkumiesięcznych rejsów dla młodzieży na żaglowcu „Concordia” w ramach kanadyjskiej „Szkoły pod żaglami”. Opowieść była ilustrowana zdjęciami, co oczywiście podniosło jeszcze jej atrakcyjność. Bardzo dziękujemy panu kapitanowi za to ogromnie interesujące spotkanie i liczymy na wspólny rejs za rok!

8 kwietnia 2016

» Rejs „Pogorią” w roku jubileuszowym szkoły

18 marca 2016 r., zgodnie z tradycją Zamoyszczaków, wyruszyliśmy w kolejny rejs morski „Pogorią”. Tym razem portem zaokrętowania było włoskie miasto Civitavecchia, do którego przybywają największe wycieczkowe statki świata, czyli także i nasz żaglowiec. Z pokładu widzieliśmy twierdzę, w budowie której uczestniczył sam Michał Anioł, a która niesamowicie się prezentowała, zwłaszcza nocą. Po podziale na wachty i przeszkoleniu pod czujnym okiem naszych oficerów i kapitana wyruszyliśmy w kierunku Elby, by tam przycumować w Portoferraio, o którym admirał Nelson powiedział, że jest to ze względu na położenie najdoskonalszy port na świecie.
Czytaj więcej

Następnie pożeglowaliśmy w kierunku tzw. „złotej wyspy Francji”, która jest częścią parku narodowego. Ponieważ stanęliśmy na kotwicowisku, zostaliśmy na nią przewiezieni pontonem. Porquerolles okazała się piękną i pełną zieleni osadą, po okolicach której mogliśmy przemieszczać się na rowerach. Po powrocie na statek wyruszyliśmy w dalszy rejs. Tym razem skierowaliśmy się w stronę Lazurowego Wybrzeża. Naszym portem przeznaczenia stała się tym razem Nicea, ukochana w ostatnich latach życia przez Sławomira Mrożka. My zwiedzaliśmy ją nocą, zaś w ciągu dnia zrobiliśmy sobie wycieczkę do Monte Carlo, sławnej dzielnicy Księstwa Monaco. Włoskie Loano to port, w którym pożegnaliśmy się z naszym starszym kolegą (absolwentem „Zamoyskiego”) kapitanem Adamem Buszem, wspaniałymi oficerami oraz stałą załogą „Pogorii”. Już dziś niecierpliwie czekamy na następny rejs w 2017 roku!
(Beata Iwańska–Szurmak)

8 kwietnia 2016

Zobacz, które porty już odwiedziliśmy

Konkurs na najlepsze zdjęcie Pogoria 2015

Film z rejsu żaglowcem szkolnym – 2013 r.