Home » UCZEŃ » Rejsy Pogorią

Rejsy Pogorią

Konkurs fotograficzny 2017

Ahoj, załogo Pogorii!

Ogłaszamy konkurs na zdjęcie i filmik z tegorocznego rejsu. Zdjęcia (w jak najlepszej rozdzielczości!) oraz filmy (o maksymalnej długości 3 minuty) można dostarczać do biblioteki do końca kwietnia 2017 r. Pamiętajcie, by jako podkład muzyczny wykorzystywać jedynie muzykę nie obciążoną prawami autorskimi – zwycięski film chcemy umieścić na stronie szkoły.

Liczymy na liczne prace. Zwycięzcy zostaną nagrodzeni pod koniec roku szkolnego.

Konkursowe prace z 2015 roku można obejrzeć poniżej (przy zdjęciach z poprzednich rejsów).

Relacja z rejsu w 2017 roku

Ostatni tydzień marca czterdziestoosobowa grupa Zamoyszczaków spędziła żeglując po Morzu Śródziemnym. Już piąty raz wzięliśmy udział w rejsie żaglowcem Pogoria, przeżywając niezapomniane chwile. W tym roku wyruszyliśmy z włoskiego portu Loano, by następnie popłynąć wzdłuż wschodnich wybrzeży Korsyki, na południu zawinąć do portu w Bonifacio, a potem wracać po zachodniej stronie wyspy. Dwa razy stanęliśmy na kotwicy, by zwiedzić uroczą osadę rybacką Port de Centuri oraz miasteczka Santa Margherita Ligure i Portofino. Pływaliśmy też pontonem do malowniczej groty, tak więc na brak atrakcji nie można było narzekać. Nie nudziliśmy się też podczas – jak mogłoby się niektórym wydawać – monotonnego płynięcia, gdyż czas spędzany na morzu był niezwykle intensywny. A to wachta nawigacyjna, a to kambuzowa, w tracie rozmaite prace bosmańskie, no i wszelakiego rodzaju alarmy. Wiatr raz cichł, a raz się wzmagał i w związku z tym nawet nowicjusze mieli okazję poćwiczyć nazwy stawianych wciąż i zrzucanych żagli oraz służących do tego lin. Teraz już nikomu nie jest obce brasowanie, knagowanie oraz takie nazwy jak marsel, bombram, gordingi czy gejtawy. Po tygodniu pięknego żeglowania w słońcu szczęśliwie dobrnęliśmy do Genui. Dziękujemy Panu Kapitanowi Adamowi Buszowi, absolwentowi naszej szkoły, że mogliśmy pod jego dowództwem przeżyć tak wspaniałą przygodę.

Zobacz, jakie porty już odwiedziliśmy

Zestawienie dotychczasowych rejsów „Pogorią”

pogoria 2017

rejsy pogoria

Relacje z naszych rejsów w szkolnej gazetce i nie tylko

Wywiad z kapitanem Adamem Buszem – Goniec Zamoyski, maj 2016 r.

Relacja z rejsu w 2016 roku (Beata Iwańska-Szurmak)

Wywiad z uczestnikami rejsu – Goniec Zamoyski, kwiecień 2015 r.

Wspomnienia uczestnika rejsu – Goniec Zamoyski, marzec 2012 r.

Mój pierwszy rejs – wspomnienia p. prof. Beaty Szurmak z rejsu w 2009 r.

Rejs w 2017 r.

Rejs w roku jubileuszowym – marzec 2016 r.

Rejs w 2015 r.

Prace nadesłane na konkurs w 2015 r.