Home » dotacja » Relacja z kursu informatycznego na Malcie

Relacja z kursu informatycznego na Malcie

Poniedziałek, 9 lipca 2018 r.
 
1. CMC: Computer Mediated Communication
2. How to design your own website
3. Creating a Website
 
Na pierwszych zajęciach omówiony został  kreator stron internetowych WIX, dostępny pod adresem: https://pl.wix.com. Jest to nowoczesny i bardzo przyjazny kreator o dość dużych możliwościach, a jego popularność stale rośnie.  WIX jest bardzo dobrym wyborem dla osób, które chcą utworzyć swoją pierwszą stronę. Wystarczy wybrać jeden z wielu dostępnych szablonów, a następnie dodawać kolejne elementy strony.
 
Wtorek, 10 lipca 2018 r.
 
1. Blogs: Uses and Authoring Tools Creating Online Exercises: Matching,
Jumbled Texts,  Learning Potential Designing a Blog
2.  Creating a Blog
3. Downloading & Editing Video Clips & Subtitling as a Task
 
Drugie zajęcia poświęcone były tworzeniu blogów za pomocą narzędzi umieszczonych na stronie http://blogger.com. Obecnie jest to najpopularniejsze miejsce pozwalające na bezpłatne prowadzenie bloga. Po wybraniu gotowego szablonu można łatwo dostosować go do własnych potrzeb, na przykład dodać menu, wstawić podstrony, filmy czy zdjęcia. Na koniec  zajęć trzeba było umieścić bloga na stronie wykonanej za pomocą kreatora WIX.
 
Środa, 11 lipca 2018 r.
 
1. Authoring Tools: Creating Online Exercises: Matching, Jumbled texts,
Gapfill, Multiple Choice
2. Authoring Tools: Creating Online Exercises: Gapfill, Multiple Choice
 
W trzecim dniu zajęć projektowaliśmy interaktywne aplikacje edukacyjne, korzystając z portalu LearningApps.org. Najpierw zaprojektowałem aplikację typu “Pasujące pary”, polegającą na łączeniu napisów z odpowiadającymi im obrazami. Następnie zdecydowałem się na projekt aplikacji typu “Zadanie z lukami”, w której uczniowie będą musieli uzupełnić brakujące słowa. Dla ułatwienia utworzyłem listę brakujących słów, aby uczniowie mogli wybierać odpowiednie słowa z listy.
 
Czwartek, 12 lipca 2018 r.
 
1. Techno Tools: Recording from your Computer Screen
2. Techno Tools: Creating Animated Slideshows
3. Podcasting & Recording/Preparing Audio for Online Use
 
Do nagrywania sekwencji wideo wprost z ekranu monitora używaliśmy programu FlashBack Express ze strony https://www.flashbackrecorder.com/express. Program ten umożliwia stworzenie multimedialnego wideoporadnika i udostępnienie nagranego filmu w sieci, np. w serwisie YouTube. Z kolei za pomocą dostępnej pod adresem https://spark.adobe.com bezpłatnej platformy Adobe Spark tworzyliśmy prezentacje wideo. Program jest bardzo łatwy w użyciu. Dla każdego slajdu można wybrać odpowiedni układ graficzny, dodać zdjęcia z biblioteki Adobe oraz nagrać własny komentarz. Na koniec poznaliśmy i przetestowaliśmy darmowe aplikacje webowe z portalu 123apps.com, które są łatwe w użytkowaniu i działają w przeglądarce.  Najciekawsze z nich to PDF Tools, Przycinacz Wideo oraz konwertery audio i wideo.
 
Piątek, 13 lipca 2018 r.
 
1. Creating Virtual Identities Avatars
2. Embeddable RSS Feeds & Chatroom
 
Zajęcia w piątek rozpoczęły się od wykładu o awatarach, czyli grafikach występujących często na forach dyskusyjnych, w grach komputerowych, a także w kreatywnych CV.  Następnie przeszliśmy do części praktycznej, polegającej na stworzeniu własnego awatara za pomocą następujących stron internetowych:
 
Na koniec poznaliśmy trzy bardzo proste w użyciu aplikacje internetowe do tworzenia komiksów:
– ToonDoo – narzędzie online na stronie http://www.toondoo.com/
– Witty Comics – http://www.wittycomics.com/
– Storyboard Creator – http://www.storyboardthat.com/
 
W pierwszym tygodniu pobytu na Malcie uczestniczyłem w kilku wycieczkach:
 
1) Wtorek, 10 lipca: pojechaliśmy do Valetty, która jest najmniejszą i najbardziej słoneczną stolicą w Europie.
 
2) Piątek, 13 lipca: zwiedziliśmy pierwszą stolicę Malty, średniowieczną Mdinę.
 
3) Sobota, 14 lipca: całodniowa wycieczka do Gozo – jest to niewielka wyspa, licząca zaledwie 67 km2. Na wyspie uprawia się głównie pomidory. Mieszkańcy Gozo jedzą je suszone z dodatkiem oliwy. Ponadto są tu plantacje kaktusów, z których wytwarzane są dżemy. (Mirosław Maciejczyk)

2016 Copyright Statmedi