Home » dotacja » Ciąg dalszy relacji z kursu informatycznego na Malcie

Ciąg dalszy relacji z kursu informatycznego na Malcie

Poniedziałek, 16 lipca 2018 r.
 
1. Webquests & their learning potential
2. Designing a Webquest
3. Concordances, Online Dictionaries & Visual Thesaurus
Poniedziałkowe zajęcia rozpoczęły się od obszernego omówienia następujących zagadnień:
– CLIL Content and Language Integrated Learning
– BLOOM’s Taxonomy
– Maslow piramida
Ale to był jedynie wstęp, bo kluczowy wykład w tym dniu poświęcony był WebQuestom i gruntownym przedstawieniu ich struktury:
1. Introduction
2. Task
3. Process
4. Resources
5.  Evaluation
6. Conclusion
Następnie przystąpiliśmy do projektowania własnego WebQuesta. Przed przystąpieniem do części praktycznej trzeba było udzielić wyczerpującej odpowiedzi na następujące pytania:
– What is the end product?
– What will the Participants create?
– How will the Participiants present their work using technology?
Dodatkowo przedstawione zostały ciekawe strony:
– Free Online Thesaurus: http://graphwords.com/
– Free Visual Dictionary: http://www.snappywords.com/
 
Wtorek, 17 lipca 2018 r.
 
1. WIKIs: How they work & Learning Potential
2. Creating a WIKI
3. Crosswords & Quiz Design
 
Kolejny dzień rozpoczął się od obszernego wykładu dotyczącego WIKI, a jego początek był następujący:
– A wiki is a Repository for recording information.
– Not for opinions – comments or forums
– Rules must be set for all information entered.
Obejrzeliśmy również prezentację “Wikis in University Teaching and Learning” dostępną pod adresem:
W części praktycznej trzeba było stworzyć własny artykuł zawierający różne elementy, takie jak tekst, tabele, zdjęcia i odnośniki.
Następnie przeszliśmy do kolejnego zagadnienia – projektowanie krzyżówek. Okazało się, że zrobienie krzyżówki jest bardzo łatwe, jeśli użyje się do tego odpowiedniej aplikacji, np. ze strony Puzzlemaker:
 
Środa, 18 lipca 2018 r.
 
1. Using the Interactive Whiteboard
2. Interactive Classroom Activities
 
Środa zaczęła się od praktycznego pokazu o zastosowaniu IWB. Interaktywna tablica pozwala między innymi na zapisywanie treści na dysku, ukrywanie odpowiedzi, tworzenie interesujących prezentacji, prowadzenie konferencji wideo. Następnie przeszliśmy do tematyki związanej z tworzeniem quizów online. Podczas wykonywania ćwiczeń używaliśmy następujących aplikacji webowych:
 
Po opracowaniu wymaganych quizów był czas na kończenie naszych WebQuestów. (Mirosław Maciejczyk)
 

2016 Copyright Statmedi