Home » dotacja » Kolejne wieści z kursu informatycznego na Malcie

Kolejne wieści z kursu informatycznego na Malcie

Czwartek, 19 lipca 2018 r.
1. Online Resource Organisation and Sharing
2. Editing Images to Create great Info-Graphics
3. Mind Maps & Word Clouds
 
Zajęcia zaczęły się od prezentacji webowej aplikacji Canva, umożliwiającej tworzenie grafiki informacyjnej – plakatów, ogłoszeń, prezentacji i wielu innych. Canva pozwala na korzystanie z szeregu różnego rodzaju szablonów,posiada olbrzymi zbiór okolicznościowych grafik oraz wygodny edytor. Aby korzystać z programu Canva wystarczy utworzyć konto na portalu https://www.canva.com/pl_pl/ . W trakcie ćwiczeń praktycznych używaliśmy również aplikacji LunaPic służącej do edycji grafiki online. Jest ona dostępna pod adresem https://www168.lunapic.com. Kolejnym poznanym przez nas narzędziem do szybkiego tworzenia infografiki był Piktochart, dostępny pod adresem https://create.piktochart.com. W programie tym szablony są posegregowane wg kategorii i słów kluczowych, a gotową pracę można pobrać jako plik PDF, osadzić na stronie za pomocą wygenerowanego kodu lub zapisać jako obraz w formacie .png lub .jpg. Następnie wysłuchaliśmy wykładu poświęconemu aplikacji Tes Teach, umożliwiającej tworzenie i wyszukiwanie bezpłatnych multimedialnych lekcji. Program Tes Teach with Blendspace jest dostępny na stronie https://www.tes.com/lessons. Po wykładzie przystąpiliśmy do tworzenia quizów w Tes Teach. Na koniec czwartkowych zajęć wysłuchaliśmy kolejnego wykładu  “An Introduction to Mind Maps”, wprowadzającego do zagadnień map myśli i chmury słów. Po jego zakończeniu tworzyliśmy własne chmury słów, za pomocą aplikacji WordArt.com – Word Cloud Art Creator, dostępnej na stronie https://wordart.com. Dla każdego słowa trzeba było określić cztery parametry: rozmiar, kolor, kąt i czcionkę. Trzy ostatnie parametry można było ustawić jako Random, czyli losowe.
 
Piątek, 20 lipca 2018 r.
1. StoryBird
2. Creating an Online Interactive Maze
3. Project Work
 
Ostatnie zajęcia rozpoczął wykład  pana Richarda Ovena pod tytułem: “Differences between storytelling and story reading”. Następnie przystąpiliśmy do tworzenia własnych wizualnych opowieści z wykorzystaniem ogromnej bazy ilustracji, udostępnionej na portalu Storybird – https://storybird.com. Następnie poznaliśmy Twine – narzędzie Open Source przeznaczone do wykonywania interaktywnych opowiadań. Aplikacja jest dostępna na stronie http://twinery.org. Praca w programie polega na wpisywaniu pytań i uzależnianiu kolejnych pytań od udzielonej odpowiedzi. Na koniec prezentowaliśmy i omawialiśmy opracowane przez nas projekty. To był chyba najtrudniejszy dla mnie dzień w całym szkoleniu, ponieważ oprócz pracy nad projektem musiałem dokonać odprawy w Lufthansie (dwie godziny walki z portalem, który miał jakieś problemy techniczne), wydrukować kartę pokładową, odebrać depozyt i wykonać masę innych czynności związanych z powrotem do domu. Niestety dzień powrotu okazał się jeszcze trudniejszy, zaczęło się od półgodzinnego spóźnienia busa, który przybył po mnie o 6:10 zamiast o 5:40, a później było coraz gorzej – miałem trudności z dokonaniem odprawy na lotnisku w Monachium – z jednego punktu serwisu skierowali mnie do drugiego, gdzie stało kilkaset osób w kolejce, potem przed odlotem zmienili numer bramy i wreszcie okazało się, że z przyczyn technicznych lot będzie opóźniony. (Mirosław Maciejczyk)

2016 Copyright Statmedi