Home » Wycieczki » Śladami naszego Patrona

Śladami naszego Patrona

Dnia 21 maja wyruszyliśmy na trzydniową wycieczkę na Zamojszczyznę, aby poznać bliżej historię patrona naszego liceum – Jana Zamoyskiego.

O godzinie 7:00 wyjechaliśmy spod szkoły, a już o 11:30 zawitaliśmy u progu Muzeum Zamoyskich w Kozłówce. Po zwiedzaniu zaplanowane były kajaki, ale plany popsuła nam deszczowa pogoda. Jednak niestraszny był nam deszcz na lądzie, więc wyruszyliśmy na spacer nad zalew, a po drodze odbyliśmy krótką lekcję biologii.

Następnego dnia pierwszym punktem naszego zwiedzania był Zamość.  Odwiedziliśmy m.in. Rynek Wielki i Muzeum Zamojskie. Później wzięliśmy udział w wycieczce rowerowej na Floriankę, gdzie największą atrakcją była stajnia koników polskich, które można było pogłaskać. Tego dnia udało nam się odbyć spływ kajakami rzeką Wieprz i wszyscy wrócili do pensjonatu w znakomitych humorach. Po chwili odpoczynku zebraliśmy się przy ognisku śpiewając piosenki i jedząc pyszne kiełbaski.

Dzień powrotu, choć ostatni, nie był mniej wyczerpujący. Według planu wycieczki odwiedziliśmy piekny Roztoczański Park Narodowy. Dotlenieni wróciliśmy do naszych rodzin. (Gabriela Gajo, klasa I D)