Wędrowaliśmy po Karkonoszach, zawitaliśmy do Wrocławia

W dniach 11-14 września 2018 r. klasa III E wybrała się na wycieczkę w rejon Karkonoskiego Parku Narodowego.

Dzień I

Wrocław – największe miasto Dolnego Śląska. Zwiedzaliśmy Halę Stulecia – obiekt wpisany na Światową Listę UNESCO oraz wrocławskie ZOO, pełne nowoczesnych ekspozycji i unikatowych gatunków roślin i zwierząt.

Dzień II

Wraz z przewodnikiem  udaliśmy się  czerwonym szlakiem – ścianami Kotła Łomniczki na Równię pod Śnieżką. Następnie weszliśmy na Śnieżkę, podziwiając panoramę Kotliny Jeleniogórkiej, Równi pod Śnieżką i Czarnego Grzbietu. Schodząc w kocioł niwalny Białego Jaru, zapoznaliśmy się z historią lawiny śnieżnej, która była największą katastrofą w polskich górach i pochłonęła 20 ofiar. Schodząc z najwyższych partii Karkonoszy udaliśmy się do Kotła Małego Stawu. Obserwowaliśmy jezioro cyrkowe, powstałe w miejscu pola firnowego, zachowaną morenę boczną, jak również malownicze nawisy skalne w samym kotle. Na koniec wycieczki odwiedziliśmy świątynię Wang – ewangelicki kościół wybudowany w pełni z drewnianych elementów na przełomie XII i XIII w. W tym dniu trasa wycieczki wyniosła około 23 km, a przewyższenie około 1000 m.

Dzień III

Z Karpacza przejechaliśmy do Szklarskiej Poręby, z której udaliśmy się  czerwonym szlakiem w kierunku Wodospadu Kamieńczyka, oglądając próg wodospadu i efekty erozji wgłębnej.  Następnie poszliśmy w rejon Hali Szrenickiej i samej Szrenicy, podziwiając rozległe rumowisko skalne. W drugiej części dnia zwiedzaliśmy Wodospad Szklarki.

Dzień IV

W drodze powrotnej zwiedziliśmy trasę podziemną w kopalni uranu w pobliskich Kowarach.

Zmęczeni fizycznie, wypoczęci psychicznie i naładowani pozytywną energią wróciliśmy do Warszawy. (Agata Siennicka-Olzacka)