Uprawa na szkolnym strychu

Jesteśmy grupą projektową składającą się z trzech osób – Kinga, Kazimierz oraz Antoni z klasy III C. Zajmujemy się uprawą roszponki i rukoli na strychu szkolnym. Jest to możliwe dzięki grantowi Ochota na naukę – z otrzymanych pieniędzy zakupiliśmy grow box’a (namiot wzrostowy 2m x 2m x 2m), w którym rosną nasze siewki, oraz lampy i inne potrzebne sprzęty. Szkoła natomiast umożliwiła nam skorzystanie z przestrzeni na strychu, dzięki czemu mamy łatwy dostęp do roślin i możemy kontrolować warunki, w jakich są uprawiane oraz obserwować codziennie zmiany w ich wyglądzie. Nasze badanie polega na tym, że chcemy stymulować kiełkowanie i wzrost wybranych gatunków roślin za pomocą nanocząstek, otrzymanych przez nas wcześniej w laboratorium oraz za pomocą fitohormonu, czyli giberelin. Stworzenie nanonawozu, który umożliwiłby szybszy wzrost i rozwój tych roślin, stałby się alternatywną, ekologiczną formą dla zwykłych, klasycznie wykorzystywanych nawozów. Pierwsze wyniki zostały już zebrane, a praca badawcza została zgłoszona na konkurs, na którego wyniki czekamy. Doświadczenie będzie trwało jeszcze kilka miesięcy. (Kinga Guzek, klasa III C)