Wycieczki

Klasa III E w Żyrardowie

14 czerwca uczniowie klasy III E wraz z p. Leszkiem Kozłowskim oraz p. Przemysławem Poniatowskim wybrali się na długo wyczekiwaną, jednodniową wycieczkę do Żyrardowa. Poznaliśmy historię miasta, zobaczyliśmy dwa kościoły i kompleks budynków przy Starej Przędzalni, zwiedziliśmy Resursę, a także Muzeum Lniarstwa. Tam, poza ekspozycją stałą, pokazującą proces powstawania lnianej tkaniny, trafiliśmy na czasową wystawę […]

Rozrywki klasy II A

We wtorek 11 czerwca kolejna klasa – tym razem II A – postanowiła spróbować swych sił w paintball’u. Rozrywka była przednia i wszyscy wrócili bardzo zadowoleni.

Kolejna klasa z wizytą w Zamościu

We czwartek 6  czerwca wyruszyliśmy, aby zmienić wartę w Zamościu po innych klasach pierwszych. Odwiedziliśmy m.in katedrę, w której spoczywa Jan Zamoyski oraz niegdysiejszą Akademię Zamoyską, w której murach mieści się obecnie I LO im. Jana Zamoyskiego. Dzień zakończyliśmy przejażdżką meleksami po Zamościu, zabawą w escape roomie oraz wizytą w sklepie spożywczym i kilkoma partyjkami […]

Trójmiasto według klasy III F

W tym roku na miejsce wycieczki klasa III F wybrała Trójmiasto. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Gdańsk – głównymi atrakcjami było Europejskie Centrum Solidarności, a także wieczorny spacer  gdańskimi bulwarami. Widzieliśmy między innymi budynek poczty polskiej oraz pomnik obrony tego budynku, starego żurawia nad brzegiem Motławy oraz piękną starówkę. Drugiego dnia odwiedziliśmy Orłowo – nie mogło nas […]

Podlaskie zachwyty klasy III D

Na początku czerwca wybraliśmy się na wspólną wycieczkę po Podlasiu. Pierwszy dzień wyjazdu zaczęliśmy od poznania najważniejszych zabytków Tykocina, a następnie przeszliśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych kładek w Biebrzańskim Parku Narodowym i udaliśmy się na spływ tratwami. W następnych dniach zwiedziliśmy m.in. Cerkiew Obronną, Supraśl, ruiny Wielkiej Synagogi w Krynkach, meczet i cmentarz polskich Tatarów. […]

Klasa III B odwiedziła Poznań

W poniedziałek 3 czerwca uczniowie klasy III B wraz z p. Feiglem i p. Deniziakiem wyruszyli podbój Poznania. Po mniej więcej trzygodzinnym opóźnieniu pociągu udało nam się jeszcze zwiedzić poznańską katedrę i Zamek Cesarski. Drugiego dnia przyszedł czas na Muzeum Broni Pancernej oraz Nowe ZOO, a po spacerze chętnie schłodziliśmy się w Termach Maltańskich. W […]

Klasowe wyjście na paintball

4 czerwca uczniowie z klasy II C wybrali się na paintball. Musieliśmy założyć specjalne kombinezony, a potem załadowaliśmy broń i byliśmy już gotowi do gry. Składała się ona z trzech części – ostatnia z nich była najtrudniejsza, ponieważ poza strzelaniem trzeba było również zawiesić flagę drużyny. Wszyscy wróciliśmy zadowoleni i z uśmiechami na twarzach.

Wycieczka do Muzeum Piłsudskiego

3 czerwca mieliśmy okazję odwiedzić Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Nasze warsztaty skupiały się na okresie dwudziestolecia międzywojennego. Po omówieniu tego, co nam się kojarzy w tych latach z osobą Marszałka, udaliśmy się na wystawę. Tam posłuchaliśmy prawdziwego głosu Piłsudskiego, jak i aranżacji przedstawiającej polską arenę polityczną w czasie przewrotu majowego.

Klasa I C wyruszyła śladami Patrona

Uczniowie klasy I C na swą pierwszą klasową wycieczkę wyruszyli śladami Patrona swej szkoły. Podczas niej zwiedzili oczywiście Zamość, a w nim między innymi rynek, ratusz oraz Muzeum Broni i Fortyfikacji. Następnie udali się na eksplorację terenów Roztocza: odbyli wyprawę na Bukową Górę oraz pospacerowali ścieżką edukacyjną po bagnach. Jak na przyrodników przystało, odwiedzili też […]

Pierwszaki z trzech klas podbijają Roztocze

Wyruszyliśmy na podbój Roztocza. Jak na dobry początek i Zamoyszczaków przystało, zaczęliśmy od zwiedzenia siedziby Jana Zamoyskiego. Następnie wpadliśmy jeszcze do Krasnobrodu. Drugi dzień wycieczki to urokliwy spacer wzdłuż Tanwi i słuchanie szumów tej rzeki. Zwiedziliśmy też Zwierzyniec i weszliśmy na Bukową Górę – dobrze, że mieliśmy niezłą zaprawę po wchodzeniu codziennie na trzecie piętro […]

Pomaturalny relaks absolwentów

Zgodnie z wieloletnią zamoyską tradycją po zakończeniu egzaminów liczna grupa maturzystów wzięła udział w spływie kajakowym. W tym roku towarzyszyli im p. Nowicki (jak zawsze) i p. Deniziak. Pogoda dopisała, a cały maturalny stres ostatecznie spłynął ze wszystkich z nurtem rzeki. Teraz pozostaje tylko spokojnie czekać na wyniki.

Biała Szkoła 2024 już za nami!

15 marca zakończył się drugi turnus tegorocznej Białej Szkoły. Ze śniegiem różnie bywało, ale – wbrew nazwie – nie samym śniegiem wyjazd ten stoi. Jak wynika ze zdjęć, poza jeżdżeniem na nartach i snowboardzie, uczestnicy mogli korzystać z wielu rozmaitych aktywności: była gra w piłkę nożną i koszykówka, ścianka wspinaczkowa i basen, nauka tańca i […]

Eksperymenty z ekonomią

29 listopada klasa II G uczestniczyła w warsztatach “Pogromcy mitów ekonomicznych” na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. W trakcie zajęć nasi uczniowie poznawali zasady działania ekonomii poprzez udział w eksperymentach ekonomicznych. Była to dla profilu mat-geo-ang doskonała okazja do przetestowania swojej wiedzy z matematyki, geografii i angielskiego w warunkach akademickich.

Klasa I A na Zamku Królewskim

Młodzież z klasy I A gościła w środę 25 października na Zamku Królewskim. Celem wizyty były warsztaty, na których uczniowie w niekonwencjonalny sposób zapoznali się z ekspozycją zamkową samodzielnie fotografując zabytkowe wnętrza dawnej rezydencji królów Polski i siedziby Sejmu. Uczniowie dowiedzieli się, jak powstała fotografia, a także uczyli się profesjonalnego patrzenia przez obiektyw. W małych […]

Zamoyszczacy w Paryżu

Zachęcamy do zapoznania się z podsumowaniem projektu „Polska emigracja we Francji – historia i współczesność” realizowanego pod patronatem Ministra Spraw Zagranicznych we współpracy z Instytutem Literatury. Brali w nim udział uczniowie naszej szkoły pod opieka p. Urszuli Garbacz. Poniżej wywiad z jedną z uczestniczek, Dominiką: Jaką wiedzę uzyskałaś dzięki uczestnictwu w Projekcie? Poznałam dorobek historyczny […]

Wycieczka klasy I B do Parlamentu

17 października klasa I B wybrała się na wycieczkę do Parlamentu RP. Po kilku pierwszych lekcjach wraz z nauczycielami wyruszyliśmy spod budynku szkoły. Pieszo dotarliśmy na miejsce. Na początek przy wejściu do Senatu zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Gdy weszliśmy, zostaliśmy poddani rewizji. Chwilę potem przywitała nas Pani, która oprowadziła nas po całym kompleksie budynków. Najpierw […]

Klasa IV B odwiedziła Wrocław

Uczniowie klasy IV B podczas trzydniowej wycieczki do Wrocławia mieli okazję pospacerować z przewodnikiem po wrocławskim rynku, odwiedzić znane ZOO, obejrzeć Panoramę Racławicką, a także zobaczyć zapalanie gazowych lamp ulicznych i zagrać w laser taga.

Wyjazd językowy na Maltę

W dniach 1 – 8 października klasa II F uczestniczyła w wyjeździe językowym na Maltę. 31 uczestników zostało zakwaterowanych u rodzin maltańskich, dzięki czemu mogli szkolić znajomość języka w codziennych kontaktach. Każdego dnia w godzinach przedpołudniowych uczniowie brali udział w lekcjach języka angielskiego w szkole IELS w miejscowości Sliema. Zajęcia odbywały się w grupach międzynarodowych, […]

Wycieczka klasy III C

W dniach 6-8 września klasa III C pojechała na wycieczkę integracyjną do Dobczyc. Program był bardzo ciekawy i przepełniony różnymi zajęciami. W czasie wycieczki odbyliśmy cztery treningi mentalne z coacherkami: panią Martą i panią Wiolettą. Były one indywidualnie dobrane dla naszej klasy i dotyczyły m.in. tolerancji, pewności siebie i radzenia sobie ze stresem. Zajęcia były […]

Nasi uczniowie w Pałacu Prezydenckim

15 czerwca uczniowie klasy II F złożyli wizytę w Pałacu Prezydenckim. Naszą przygodę ze zwiedzaniem rozpoczęliśmy od obejrzenia makiety Pałacu, przy której pani przewodnik opowiedziała nam o jego historii. Następnie obejrzeliśmy słynny, oryginalny okrągły stół. Zwiedziliśmy też sale dostępne dla gości. Naszą uwagę najbardziej przyciągnął ogromny, ponad 400 kilogramowy, żyrandol w sali kolumnowej. Następnie mieliśmy […]

Wycieczka klasy I D

Klasa I D także może się pochwalić niesamowitą wycieczką. Udaliśmy się do Lasów Janowskich i do Zamościa. Jakie atrakcje udało nam się zrealizować? Już śpieszymy z odpowiedzią: – zobaczyliśmy koniki biłgorajskie, – odwiedziliśmy piękny drewniany kościół, – byliśmy na leśnym safari samochodami terenowymi, – mierzyliśmy się podczas gry terenowej, po której poruszaliśmy się na pendzokach […]

Klasa I F także odwiedziła Roztocze

Nasza wycieczka zaczęła się 24 maja od przyjazdu do Roztoczańskiego Parku Narodowego w Zwierzyńcu. Pani przewodnik opowiedziała nam o ciekawych szczegółach, m.in o budynkach dawnej Ordynacji Zamoyskich i o pomniku szarańczy. Oprowadziła nas również po wydmach i stawach Echo. Drugiego dnia mieliśmy zabawy i zajęcia integracyjne, takie jak zagadka kryminalna, off-road i ognisko z kiełbaskami. […]

Klasa I A na Roztoczu

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy z przewodnikiem Roztoczański Park Narodowy i Zwierzyniec. Następnie z uwagi na dostatek czasu odwiedziliśmy Zamość, a w nim I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Zamoyskiego! Mimo męczącego chodzenia większości się bardzo podobało, a wspomnienia pozostaną nam na zawsze. Drugiego dnia tuż po pysznym śniadaniu pełni energii pojechaliśmy na spływ kajakowy. Po spływie, porządnie […]

Klasa I G w Padwie Północy

Jak mówi znane polskie przysłowie: Podróże kształcą najlepiej, dlatego kierując się tą dewizą, wraz z nadejściem pięknej majowej pogody, wyruszyliśmy na trzydniową wycieczkę krajoznawczo-turystyczną szlakiem malowniczych skarbów Lubelszczyzny. Naszą podróż rozpoczęliśmy tradycyjnie od stolicy województwa, miasta siedmiu wzgórz – Lublina. Mieliśmy tam przyjemność uczestniczyć w integracyjnej grze miejskiej, podczas której nie tylko świetnie się bawiliśmy, […]

Lekcja fizyki w praktyce

W środę 29 marca uczniowie klasy I B mieli okazję uczestniczyć w niecodziennej lekcji fizyki. Wybrali się bowiem na wycieczkę do warszawskiego Flyspot, który jest uważany za najnowocześniejszy tunel aerodynamiczny w Europie. Dowiedzieli się m. in., jakie siły działają w takim tunelu, w jakich dyscyplinach sportowych można w nim trenować oraz gdzie w technice znajdziemy […]

Wycieczka do siedziby Sejmu i Senatu RP

12 grudnia klasa II F w ramach lekcji z podstaw przedsiębiorczości wybrała się do siedziby Sejmu i Senatu RP. Drogę klasie umiliła piękna, zimowa aura. Po siedzibie posłów i senatorów oprowadzili klasę wspaniali przewodnicy. Opowiedzieli oni o historii tego miejsca, równocześnie prezentując uczniom kolejne sale. Urozmaicili oni wycieczkę dzięki wielu ciekawostkom, dotyczących zarówno Sejmu jak […]

W krainie flamenco i corridy

Uczniowie klas trzecich i czwartych naszego liceum mieli okazję w dniach 17-23 listopada 2022 r. uczestniczyć w wyjeździe edukacyjno-językowym do Andaluzji, największego hiszpańskiego regionu, pełnego gorącego słońca, flamenco, korridy i fiesty. Burzliwa historia, mieszanina kultur i temperamentów, zapisana w społeczeństwie zamieszkującym obszary zawieszone pomiędzy tym, co europejskie i tym, co od europejskiego odmienne. Tutaj kultura […]

Klasa IV F na Powązkach

29 listopada klasa IV F wzięła udział w wycieczce na Stare Powązki. Uczniowie zapoznali się z historią cmentarza i znanymi Polakami, którzy tam spoczęli. Spacer, mimo zimna, był cenną lekcją historii pełną ciekawych anegdot.

Klasa II B na Powązkach

29 listopada klasa II B odwiedziła Cmentarz Stare Powązki i zwiedziła tak ważne dla Warszawy miejsce. Pani przewodnik opowiedziała nam o ciekawej historii powstania cmentarza, a w ramach wykładu „Od kołyski na Freta do Instytutu Radowego – Warszawa Marii Skłodowskiej-Curie” poznaliśmy dzieje pochowanych tam osób, związanych z podwójną noblistką. Pomimo chłodu wiele opowieści utkwiło nam […]

Wspólne gotowanie w ogrodzie botanicznym

23 listopada uczniowie klasy II D odwiedzili Ogród Botaniczny Uniwersytetu Warszawskiego. Zajęcia rozpoczęliśmy od spaceru z panią Ewa Szachowską, która oprowadziła nas po ogrodzie. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji o roślinach, które zakończyły już swój sezon wegetacyjny w tym roku jak i takich, które są zielone przez cały rok, a nawet zaczynają kwitnąć wraz z […]

Klasa II D w Senacie

14 listopada uczniowie klasy II D wybrali się na wycieczkę do Senatu RP. Wycieczkę zaczęliśmy w biurze przepustek znajdującym się obok Sejmu RP. Następnie udaliśmy się na krótki spacer parkiem im. Marszałka Edwarda Rydza-Śmigłego, prosto pod bramę Senatu, gdzie zrobiliśmy sobie kilka wspólnych zdjęć. Na miejscu przeszliśmy kontrolę i spotkaliśmy nasze przewodniczki, które oprowadziły nas […]

Klasa IV E w Krakowie

W dniach 19-21 października klasa IV E gościła w Krakowie. Na początku zwiedziliśmy miejsce największej zbrodni XX w. – Muzeum Auschwitz. Następnie podążyliśmy krakowskimi śladami Młodej Polski. Oglądaliśmy miejsca, gdzie żyli i tworzyli najwybitniejsi twórcy tej epoki. Ogromne wrażenie zrobił na nas kościół Franciszkanów, którego wystrój i witraże są dziełem Stanisława Wyspiańskiego. Byliśmy też w […]

Kolejna lekcja pamięci na Powązkach

W czwartek 20 października uczniowie z klasy III F udali się na spacer po Starych Powązkach. Tematem przewodnim było hasło: Napoleon z nami, my z Napoleonem. Podczas wycieczki młodzież odwiedziła miejsca pochówku bohaterów wojen napoleońskich. Przewodnik przybliżył życiorysy takich postaci jak: Adam Józewicz, hrabia Tomasz Łubieński, Cyprian Godebski czy Ignacy Blumer, na grobach których Zamoyszczacy […]

Nie ma to jak wycieczka!

Uczniom klasy II F dobrze się ostatnio powodzi – byli aż na dwóch wycieczkach! 23 września odwiedzili Muzeum Narodowego Banku Polskiego, gdzie najpierw obejrzeli wystawę na temat nowoczesnych form płatności, a następnie grali w Monopoly z elementami wiedzy o bankowości. Na koniec wszyscy otrzymali wyjściówki w postaci kart upominkowych. 27 września natomiast pan Leszek Kozłowski […]

Klasa IV B odwiedziła ŚLCJ

W poniedziałek 26 września klasa IV B wraz z panem Michałem Feiglem udała się na wycieczkę do Środowiskowego Laboratorium Ciężkich Jonów w Warszawie. Uczniowie, oprowadzeni po obiekcie przez pana profesora Pawła Napiorkowskiego, mieli możliwość dokładnie zwiedzić cyklotron i dowiedzieć się, na czym polega praca naukowców w laboratorium. Młodzież obejrzała też prezentację na temat energetyki jądrowej […]

Klasa I E w teatrze

W piątek 23 września uczniowie klasy I E byli w Teatrze Kamienica na seansie „Upiór w kuchni”. „Było naprawdę wspaniale! Życzyłbym naszej klasie więcej tego typu wyjść.” – powiedział przewodniczący klasy Marceli Rusin po wyjściu z teatru.

Klasa III B na wydziale MiNI Politechniki Warszawskiej

W czwartek 16 września uczniowie klasy III B wzięli udział w zajęciach na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej w ramach Dnia Popularyzacji Matematyki. Przez cały dzień trwały tam wykłady i warsztaty. Odbywały się jednocześnie w niemal wszystkich salach wydziału,więc każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie a przy okazji poznać ten nowoczesny wydział. […]

Przyjemne z pożytecznym

2 września w ramach dnia z wychowawcą uczniowie klasy IV D udali się do Łazienek. Najpierw był czas na miły spacer i powakacyjne pogawędki, a następnie odwiedziliśmy Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa. Wzięliśmy udział w bardzo ciekawej lekcji „Synantropizacja, czyli cywilizowanie dzikości”. Pan Radek w niezwykle interesujący sposób opowiedział nam o zwierzętach, które – choć z […]

Zamoyszczacy zwiedzają świat

W dniach 19-26 kwietnia tego roku grupa uczniów z naszej szkoły pod opieką nauczycieli wybrała się na wycieczkę do Niemiec i Francji. Podczas wyjazdu realizowany był projekt językowy, który pozwolił uczniom sprawdzić swoje umiejętności posługiwania się językami obcymi, takimi jak niemiecki czy angielski. W trakcie tych siedmiu dni Zamoyszczacy zobaczyli piękne, bardzo zróżnicowane miejsca: niemieckie […]

Mazury – cud natury

Każde wydarzenie w życiu nas kształtuje. Zwłaszcza sytuacje, które wymagają od nas determinacji, wystawiają nasz charakter na próbę. Warto pamiętać, że to od nas zależy, jak potoczy się nasza historia, mimo że czasem los utrudnia to wyzwanie. Myślę, że wybuch pandemii koronawirusa był dla nas ważnym egzaminem – z hierarchii naszych wartości. To, co nam […]

Klasa III L na Mazurach

W dniach 20-22 października klasa III L wybrała się na podbój Mazur. Pierwszego dnia, w drodze do miejsca docelowego, zatrzymaliśmy się na Polach Grunwaldzkich, gdzie niegdyś toczyła się słynna bitwa. Do hotelu dojechaliśmy około siedemnastej – wkrótce czekała nas obiadokolacja, a następnie wspólny spacer po Giżycku w odsłonie nocnej. Drugiego dnia odwiedziliśmy Wilczy Szaniec oraz […]

Klasa II B na Roztoczu

W dniach 11 – 13 października klasa II B wybrała się na wycieczkę na Roztocze. Kilkudniowy pobyt rozpoczęliśmy od zwiedzania miasta założonego przez Jana Zamoyskiego – Zamościa. Podczas czasu spędzonego z przewodnikiem mogliśmy usłyszeć wiele faktów historycznych i ciekawostek oraz na własne oczy zobaczyć to wiekowe miasto. Po powrocie do autokaru, a następnie dojechaniu do […]

Wycieczka do Parku Skaryszewskiego

6 października klasa I C wybrała się razem z p. Marzeną Domarecką-Łubkowską na wycieczkę do Parku Skaryszewskiego. Jest to dosyć wiekowy park, gdyż ma ponad 100 lat. Jest bogaty przyrodniczo, ma wiele siedlisk dla zwierząt i rosną tam rośliny z całego świata. Przewodniczka oprowadziła nas po parku i opowiedziała nam o nim wiele ciekawostek. Mieliśmy […]

Wakacje w pigułce

Pod koniec września klasa III K wybrała się na wspólną wycieczkę do dawnej stolicy Polski, Krakowa. Podczas trzech dni spędzonych poza zamoyskimi murami uczniowie zgłębili długowieczną historię miasta, poznając najmroczniejsze jego sekrety. Oprócz obowiązkowej wizyty na Wawelu w planie znalazły się również takie wydarzenia jak rejs statkiem po Wiśle, spacer po dzielnicy Kazimierz i przechadzka […]

Śladami Patrona i nie tylko…

W dniach 4-6 listopada 2019 roku klasa III F pojechała na wycieczkę na Roztocze. Zwiedziliśmy miasto Jana Zamoyskiego – Zamość, integrowaliśmy się w Janowie Lubelskim oraz w naszym hotelu w Krasnobrodzie. Bawiliśmy się znakomicie i było to bardzo dobre przeżycie na końcówkę naszej nauki w liceum. Niezapomniane wspomnienia uwiecznili aparatem nasi wychowawcy: Pan Bugaj oraz Pan […]

III E w stolicy Wielkopolski

W ostatnim czasie młodzi geografowie z klasy III E mieli możliwość zwiedzić Poznań. W przeddzień 11 listopada, poznając historię miasta, przestrzenne zagospodarowanie i funkcje wybranych dzielnic mieliśmy okazję spróbować regionalnych wypieków w postaci rogali marcińskich. Szczególne podziękowania dla naszego przewodnika Pana Janusza Górnego, który z dużym zaangażowaniem zainteresował nas tym miastem, jego historią i swoją […]

Pomaturalny relaks

Zgodnie z zamoyską tradycją w pierwszy czerwcowy weekend grupa maturzystów wraz z p. Robertem Nowickim wzięła udział w spływie kajakowym. Pogoda dopisała, a cały maturalny stres ostatecznie spłynął ze wszystkich z nurtem rzeki. Teraz pozostaje tylko spokojnie czekać na wyniki.

Klasa II A nad majowym Bałtykiem

Mimo, że jest dopiero maj, klasa II A mogła już poczuć prawdziwie wakacyjny klimat podczas wycieczki na Pomorze w dniach 20-22 tegoż miesiąca. Prognozy nie obiecywały wiele dobrego, jednak pogoda dopisywała nam przez cały wyjazd. Już sama podróż na północ Polski, gdzie wzdłuż drogi ciągnęły się pola złotego rzepaku wprawiła nas w pozytywny nastrój, przejawiający […]

My się deszczu nie boimy!

Jak co roku w maju  pięćdziesięcioosobowa grupa uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami spędziła niezapomniany dzień w największym w Polsce parku rozrywki Energylandia.  Ubrani w przeciwdeszczowe peleryny i szczęśliwi z powodu braku kolejek na interesujące nas atrakcje przełamywaliśmy własne lęki i zapominaliśmy o codziennych obowiązkach świetnie się bawiąc w ekstremalnej strefie parku. W tym roku […]

Jak znaleźć mordercę, a jak zrobić krem?

Czwartek 4 kwietnia był dla klasy II D wyjątkowo ciekawy. Otóż w ten słoneczny dzień wybraliśmy się na Powiśle do Centrum Nauki Kopernik. Celem naszej wyprawy były warsztaty biologiczne i chemiczne (jak na klasę biol-chem-mat przystało). Ja miałam okazję uczestniczyć w biologicznej części wycieczki. Naszym zadaniem było rozwiązanie kryminalnej zagadki oraz odkrycie mordercy. Elektroforeza, badanie […]

Wędrowaliśmy po Karkonoszach, zawitaliśmy do Wrocławia

W dniach 11-14 września 2018 r. klasa III E wybrała się na wycieczkę w rejon Karkonoskiego Parku Narodowego. Dzień I Wrocław – największe miasto Dolnego Śląska. Zwiedzaliśmy Halę Stulecia – obiekt wpisany na Światową Listę UNESCO oraz wrocławskie ZOO, pełne nowoczesnych ekspozycji i unikatowych gatunków roślin i zwierząt. Dzień II Wraz z przewodnikiem  udaliśmy się  […]

Śladami Wieszcza

W dniach 12-15 czerwca klasa II F pojechała na wycieczkę „Litewskim szlakiem Adama Mickiewicza: Troki-Wilno-Kowno”. Pierwszego dnia po sześciogodzinnej podróży autokarem dotarliśmy do Troków, gdzie podziwialiśmy zamek wielkiego księcia litewskiego – Witolda. Po dotarciu do Wilna zakwaterowaliśmy się w hotelu w pobliżu wieży telewizyjnej. Następnego dnia zwiedzaliśmy wileńskie Stare Miasto. Obejrzeliśmy wiele kościołów o zróżnicowanych […]

Aktywnie na Mazurach

4 czerwca wyjechaliśmy na trzydniową wycieczkę do Bęsi. Po drodze zwiedziliśmy twierdzę Boyen, zbudowaną z rozkazu Fryderyka Wilhelma IV dla załogi liczącej 3000 żołnierzy. Mieliśmy też chwilę wolnego, by przejść się po Giżycku. Naszą podróż urozmaicił przystanek w parku linowym. Każdy mógł wybrać trasę, która najbardziej odpowiadała jego preferencjom i umiejętnościom. W atrakcjach parku mieścił […]

Co jadano w XVII wieku?

9 kwietnia klasa II C wzięła udział w nietypowej lekcji historii w Wilanowie. Uczniowie najpierw przygotowywali pod okiem zawodowego kucharza potrawy, zgodne ze stylem kuchni siedemnastowiecznej, a następnie mogli nie tylko zobaczyć, jak mieszkał król Jan III Sobieski, ale także zapoznać się z symboliką obrazów z czasów tego króla. (Magdalena Szczygielska)

Dawka adrenaliny pod koniec roku szkolnego

Dnia 6 czerwca uczniowie naszej szkoły bawili się w największym w Polsce Parku Rozrywki Energylandia. Roller Coaster Mayan, Speed Roller Coaster, Aztec Swing czy Space Booster to tylko nieliczne atrakcje, które dostarczyły uczniom maksimum adrenaliny. Pokaz grupy Sky Fighters -€“ samochody, motory, rowery, akrobacje, „palenie gumy” -€“ przyciągnął miłośników sportów motorowych, a strefa wodna parku […]

Wrocław jest piękny!

W dniach 31 maja – 2 czerwca odbyła się wycieczka uczniów klasy II G do Wrocławia. Razem z nimi pojechali tam prof. Jan Olenowicz i prof. Tomasz Szul. Zwiedziliśmy Uniwersytet Wrocławski (Aulę Leopoldyńską i Wieżę Matematyczną), Muzeum Pana Tadeusza i rynek. Zobaczyliśmy także dziedziniec Ossolineum, katedrę na Ostrowie Tumskim oraz Panoramę Racławicką. Dzięki pogodzie, która […]

Maturzyści w Częstochowie

W poniedziałek, 20 marca uczniowie klas trzecich pojechali na coroczną przedmaturalną pielgrzymkę do Częstochowy. Młodzież modliła się o pomyślne zdanie matury i dostanie się na wymarzone studia, a także zawierzała Bogu swe dorosłe życie. Była to również okazja do ciekawych rozmów oraz radosnego spędzenia czasu w gronie szkolnych kolegów.

Obserwowaliśmy ptaki

W poniedziałek, 20 marca klasa II D o profilu biologiczno-chemiczno-matematycznym była na spacerze ornitologicznym wzdłuż Wisły. Przez dwie godziny spacerowaliśmy korytarzem ekologicznym i podziwialiśmy florę i faunę tego obszaru. Na początku spaceru z panią przewodnik omówiliśmy budowę wałów przeciwpowodziowych po prawej stronie Wisły. Kiedy doszliśmy do znajdującego się w pobliżu lasu, zauważyliśmy ślady działalności dzików […]

Wycieczka do Niemiec

Do naszego liceum chodzę zawsze z ochotą i uśmiechem na twarzy, ale najwięcej radości sprawia mi ta trasa w dniu, w którym na parkingu przy stacji kolejowej Warszawa Powiśle czeka na mnie autokar przepełniony koleżankami i kolegami. Tak też było 7 grudnia 2016 r., kiedy to wyruszyliśmy na czterodniową wycieczkę do Berlina, zorganizowaną przez p. […]

Geografia w Centrum Nauki Kopernik

29 września młodzi geografowie z klasy II B i II E wybrali się na wycieczkę w czasoprzestrzeń. W Planetarium Centrum Nauki Kopernik mieliśmy możliwość przyjrzeć się tajnikom kosmosu i Ziemi w różnych momentach jej życia. Obejrzeliśmy także wystawę towarzyszącą pokazowi, która przedstawiała różne ciekawe aspekty środowiska geograficznego. Można było zaplanować tor lotu rakiety, zabawić się […]

Polecamy Bałtyk na szkolną wycieczkę

Przez siedem dni przed wycieczką warszawskie upały sprawiały, że zarówno w szkole, jak i poza nią wszyscy dosłownie się gotowaliśmy. Nie bardzo wierzyliśmy prognozom, które na czas naszej wycieczki zapowiadały ochłodzenie i burze. Na szczęście mieliśmy rację – przez cały wyjazd pogoda dopisywała. Dni od 31 maja do 3 czerwca spędziliśmy w ośrodku Neptun w […]

Warto było odwiedzić Polesie

Polesie jest specyficzną i rzadko odwiedzaną krainą – idealną do spenetrowania przez młodych geografów z klasy II B. W dniach 23 – 25 maja wyruszyliśmy na podbój terenów położonych wzdłuż wschodniej granicy naszego kraju. Zwiedziliśmy Lublin (a w nim cerkiew prawosławną, pozostałości dawnej dzielnicy żydowskiej, Kaplicę Świętej Trójcy, rynek, ratusz oraz Kościół Dominikanów), Włodawę, która nazywana […]

Czy da się ulepić bałwana w maju?

Razem z naszą klasą II F postanowiliśmy pojechać na majową wycieczkę. Wszyscy mieliśmy ogromną ochotę na góry, więc wybraliśmy się na południe Polski, do Zawoi. Licząc na słoneczną, majową pogodę zabraliśmy lekkie ubrania. Czekała nas jednak niespodzianka – gdy wspinaliśmy się na Babią Górę, rozpadało się nie na żarty! Wtedy zmarznięty pan Zarzycki powiedział: „Myślałem, […]